28 jan. 2009

Sjukskriven!

Råkade ut för läskiga blödningar i samband med väldigt regelbundna sammandragningar i går på jobbet och fick därför en tid direkt hos min BM, som kunde höra på bebisens hjärta att allt är bra med henne. Ordinerades vila resten av dagen och blödningshämmande mediciner, samt fick en tid i dag till min gynekolog på Cura. Var så orolig i går att lilla prinsessan skulle fått för sig att komma alldeles, alldeles för tidigt till oss... Hade hon aldrig klarat i den här veckan, ju!

Var på Cura 11.45 med ett morgonurinprov (som inte visade på urinvägsinfektion) och blev undersökt. Blödde fortfarande och gyn kunde se att blödningen kom från livmoderhalsen och inte påverkar Bönan, puuuhhhh! Däremot så vart han bekymrad när han hörde om sammandragningarna och att jag är helt öm i magmusklerna i dag, så han sjukskrev mig 100% i 14 dagar. Stressrelaterade blödningar ska man vara försiktig med!

"Nu blir det fötterna på soffelocket, och en god roman! Din man får sköta markservicen, säg att doktorn ordinerat det", avslutade gyn med innan jag gick med recept (mer blödningshämmande medicin) och sjukskrivningsblankett.

Var sen inom jobbet snabbt för att sätta på frånvarohanteraren i Outlook, stänga av telefonen och hänvisa till växeln, samt ta det abolut viktigaste med chefen, som nu får klara både sitt och mitt arbete på 80% arbetstid (resten är hon föräldraledig), och med ett månadsbokslut i slutet av veckan. Usch, känns så taskigt mot henne, att lämna henne så där i sticket... Men bebis är absolut viktigast, det är henne jag måste fokusera på. Hon ska ju stanna i magen i 18 veckor till, helst!!!

Lämnade även sjukintyget till personalchefen och fyllde snabbt i lönerapporten för januari - så nu kan jag förhoppningsvis släppa tanken på jobbet helt och hållet ett tag - även om jag sa till chefen att det är helt OK att hon ringer om hon undrar ngt eller inte hittar i mina mappar och filer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar