10 jan. 2009

Shopping-galning

Att min mamma är bra på shoppa är allmänt kännt. Pappa kallar det att hon "skuttar i affärer". Som Rödluvan i skogen, fast skutt, skutt mellan klädställningarna istället.

I går stängde min mamma sin frisörsalong vid 16-tiden, och körde sen raka vägen in till Babyringen och tömde affären på allt pluttigt, nuttigt i rosa och vitt. Eller åtminstone kändes det så när hon vid 18-tiden drog fram alla sina "byten" på köksbordet ute i Slågarp, dit vi åkt för att skåla för vår baby-prinsessa med mamma och pappa.

Madrass till Bornholmssängen, frottègummilakan, lakanset i vitt och spets, spjälskydd i rosa, babykudde, små rosa nappar för nyfödda (det fanns inga vita, som både jag och mamma egentligen föredrar...så mamma läxade upp personalen om det, för säkerhets skull) och sänghimmel i vitt med stativ, att ställa bakom lilla babysängen. Har säkert glömt något nu också...vansinnigt söta saker, hur som helst.

Tusen, tusen tack mamma och pappa hälsar vi alla tre här inne i Malmö!!!

Och i dag har jag suttit med La Redoutes nya katalog och tittat på söta små klänningsset med tillhörande ankstjärtsbyxor i matchande färger. Hade jag inte varit så förbaskat förkyld hade jag gett mig i väg ut på stan och köpt ngt ljust, ljust rosa nu på studs... Bara för att jag vet nu, liksom!!!

Kanske att jag känner mig bättre när jag duschat? Ja, det gör jag nog! Kan ju ta en tur längs Stora Nygatan och plöja igenom Bonti, G-Knapp och Hansa åtminstone. Polaren och pyret har ju rea, faktiskt. Fast det är fasligt vintriga grejer de har, och mest blockfärger, som inte passar så bra på en nyfödd. Noa Noa har ju i och för sig också rea, och där pratar vi ju mer pastellfärger.

Nä, nu måste jag nog duscha!!!

3 kommentarer:

  1. It's a deal! Men lova att hon har sneda bruna ögon då...

    SvaraRadera
  2. Haha visst e mammor härliga:) lycka till med resten av graviditen nu oxå. Kramar:)

    SvaraRadera
  3. Hehe, ja, det är de verkligen! Kul att du läsermin blogg, Ann-Sofie - kikar in i din ibland också! Kram

    SvaraRadera