28 jan. 2009

22+0

Ny vecka också, mitt i allt kaos kring blödningar och sjukskrivning. Lillan kickar just nu järnet där inne, och de lugnar, förstås.

FL skriver så här om vecka 23:



Tror jag skulle ha ganska svårt att avgöra vad som är vad på Bönan genom magen, fortfarande. Däremot så fattar jag ju att hon ligger med huvudet neråt i dag, eftersom sparkarna träffar just ovanför min navel. Hon har fått långa spiror, minsann, vår lilla flicka! Någon hicka tror jag dock inte att jag märkt av ännu.

Så här skriver vårdguiden.se:


Aha, ok! Jag trodde definitivt att det var först runt v 28 som bebisen kan klara sig om den kommer för tidigt. Men det är klart önskvärt att prinsessan stannar inne i magen ett bra tag framöver!!! Det där om stress är ju klart tänkvärt, trodde inte hon också låg därinne och kände sig stressad, ju... Stackars liten! Japp, vårdguiden håller med diktor Bo: Tomas får allt se till att hjälpa mig mer, och avlasta så mycket han kan... Fast först får han väl se till och komma hem från skidresan till Italien som han är i väg på i skrivande stund...

2 kommentarer:

  1. Usch stackars dig. Se nu till att bara ta det lugnt och ta hand om dig och prinssesan.
    Kram på dig

    SvaraRadera