19 jan. 2009

Oro

Jag är numera uppe minst en gång om natten för att lätta på blåsan, och lillan brukar också vakna då (eller så är hon redan vaken, bara det att jag inte märker det?) och kicka lite när jag sen ska somna om. Men i natt var det stilla. Och även efter frukosten var det blickstilla. Inte heller duschen fick fart på henne. Och när inte heller promenaden till jobb gjorde något för att sätta fart på henne (vilket det alltid hittills gjort!), så blev jag faktiskt ganska orolig...

Tog ett stort glas kallt vatten i pentryt, men det hjälpte inte heller - annars är hon snabb att boxa till mig när jag dricker kallt. Oron gnagde... Men så vid 11.30 kom de - först små försiktiga knuffar, och sedan allt mer bestämt. Resten av dagen har hon kickat med jämna mellanrum. Antar att hon låg med ryggen mot min mage i natt, och att det var därför hon inte märktes då. Eller så vilade hon helt enkelt upp sig inför kick-boxingen senare i dag :-)

Oron att råka ut för ett MA igen lurar hela tiden i mitt bakhuvud, och säkert är det det som får tankarna att skena i väg. Men det är ju faktiskt inte förrän i vecka 23 som man bör känna av beisen varje dag, jag är nog lite bortskämd med att redan få hyfsat regelbundna påhälsningar.

2 kommentarer:

  1. usch nu gjorde du mig orolig med!
    Tur att hon buffade på eftermiddagen.
    Jeeevla Unge som skrämmer skiten ur oss! något säger mig att hon kommer göra det många gånger till... :)

    SvaraRadera
  2. Tror hon bara tog igen sig för att orka med att vara boxar-prinsessa på eftermiddagen och kvällen :-)

    Nästa gång hon vilar sig ska jag försöka att inte stirra upp mig, hjälper ju knappast...

    SvaraRadera