2 jan. 2009

2008

Året 2008

Gjorde du något i år som du aldrig gjort tidigare?
Ja, 2 saker: jag gifte mig och blev gravid!
Höll du några av dina nyårslöften?'
Javisst, lovade på nyårsafton 2007 att antingen ha bebis eller vara gravid på nyårsafton 2008!
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, vi är först ut när vår bebis kommer :-)
Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov inte!
Vilka länder besökte du?
Portugal, Spanien, Grekland, Turkiet och Danmark
Är det något du saknar år 2008, som du vill ha år 2009?
En bebis, så klart, och ett fint hus att bo i med lilla familjen
Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Vår bröllopsdag, 5 juli, och när jag plussade, 19/9!
Vad var din största framgång år 2008?
Att jag blev fru och gravid! men även att jag fick en ny, fantastiskt bra chef, som främjar min utveckling på arbetet. Sweet!
Vad var ditt största misstag år 2008?
Jag gör inga misstag :-)
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag hade århundrates förkylning mitt i allt det värsta årsbokslutsarbetet.
Bästa köpet?
En plommonlila Uban Jungle vagn med liggdel för nästan halva priset!
Vad spenderade du mest pengar på?
Resor och restaurangbesök, förmodar jag.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få bli Tomas hustru och bära på hans barn...det är stort!
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
Nu är tid att leva med Caisa-Stina Åkerström och Tommy Nilsson. Den sjöng Caroline på vårt bröllop, och den sammanfattar 2008 så bra...
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, definitivt!
Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat (åtminstone innan graviditeten), så jag varit i bättre form nu.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Nojjat och oroat mig, speciellt för bebisen.
Hur tillbringade du nyår?
Med god middag och trevliga vänner hos min syster och hennes pojkvän.
Blev du kär i år?
Jag blir nykär nästan varje dag. Svårt att låta bli när man har en sån snygg man ;-)
Favoritprogram på TV?
Desperate Housewives
Bästa boken du läste?
Har blivit så mycket gravid- och vänta barnböcker att jag knappt kommer i håg andra böcker nu. Läste i alla fall om Wuthering Heights, som är en all time favourite!
Största musikaliska upptäckten?
Att Meryl Streep kan sjunga, who knew...
Något du önskade dig, och fick?
En bebis i magen!
Något du önskade dig, men inte fick?
De hus jag blivit kär i på visningarna vi gått på.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Såg "Blodsbröder" och åt god middag med min kärlek.
Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Har svårt att tänka mig det...skulle vara i fall vi snubblat över det perfekta huset till ett superlågt pris när räntorna var som lägst!
Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Fram till jag blev graviditetssvullen så var jag väldigt inspirerad av Blair i Gossip girl: headbands med rosetter, klänningar och kjolar med blus, högklackat och läppstift.
Vem saknade du?
Tomas, ganska ofta, eftersom han arbetar så in i helsikes mycket. Och så min BrysselAnna - alldeles för långt borta ibland.
De bästa nya människorna du träffade år 2008?
Bebisen, om man räknar "träffa" som att få se en bebisbörjan sprattla på en skärm och knuffa en från insidan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar