29 jan. 2009

Att vara sjukskriven

Jag har aldrig tidigare varit sjukskriven. Jag är tvärtom en sådan som går till jobbet med krupphosta, feber och snoret rinnande under näsan. Duktiga flickan! Men nu är det ju fler än jag som påverkas i fall jag inte lyssnar på farbror doktorn och tar det lugnt. Lillan är prio ett, och därför är jag sjukskriven.

Så vad hittar man på när man är hemma mitt på dagen? Jag har ju flera dagar till på mig att ta reda på det. Och eftersom jag ska vila, så ägnar jag mesta av tiden i ryggläge, framför TV:n eller med en bok i sängen (just nu läser jag en om förberedelser inför förlossningen), men man kan även spana in Facebook tjugo gånger i timmen eller surfa runt på Familjeliv och lägga inlägg i olika intressant trådar (trådar av typen: Min kille får sms om nätterna, och hans tjej-kollega ringer alltid sent om kvällarna...tror ni att de har en affär? Vad ska jag göra? Lämna honom? Vet varken ut eller in, är gravid med hans barn också... )

Lika spännande varje gång att se vad alla skriver...

Vidare kan man maratonkolla nån bra serie (i dag blir det Californication, andra säsongen), bläddra i heminredningstidningar och sätta in bröllopsfoton i ett album.

Jag ska nog hålla mig sysselsatt. LAGOM sysselsatt, jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar