6 jan. 2009

Sista lediga dagen

I dag är sista dagen på långledigheten över helgerna. På sätt och vis ska det bli skönt med lite fasta tider och rutiner igen, sover ju annars bort mesta av dagen. Som i går, när jag gick en halvtimmeslång promenad efter fikan med mamma - var helt slut när jag kom hem och sov i två timmar efteråt.

Veckan som kommer blir rolig av flera anledningar:

Onsdag: Vi går in i 20:e veckan - alltid spännande att läsa på om vad som häner i magen en ny vecka!

Torsdag: Jag och Fia säger hej då till Fias lägenhet med bakpotatisar och vin (alkofritt för min del, så klart), precis som på studenttiden!

Fredag: Jag och Tomas ska på kompletterande ultraljud på Curakliniken. Får äntligen se Bönan igen, och förhoppningsvis får vi reda på könet *hoppas, hoppas*.
Jag och Fia sitter barnvakt åt Fias systerbarn Fabian, 16 månader, och Matilda, 4 år, i Svarte på kvällen.
Det i sin tur innebär att Tomas kan jobba längre än andra fredagar, och därmed kan vara ledig hela (ok, kanske inte riktigt, men nästan) resten av helgen - sweet!

Söndag: Tvätt- och städdag - ska faktiskt bli skönt att städa ut adventspyntet och få alla julklappar på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar