31 jan. 2009

1985

Har tänt ljus och plockat undan i köket. Ugnen är uppvärmd till 200 grader, om en stund ska laxen och tomaterna sättas in, harrisarna kokas och avocadon skivas. GI-mat, så klart. Snart kommer min älskling in genom dörren!

Valde en skiva för underhållning på måfå (blundade och pekade bland alla våra skivor) och det blev 1985 (från en serie av blandskivor som jag gjort med de bästa låtarna från varje år så långt tillbaka mitt musikaliska minne sträcker sig, dvs. 1984).

Här samsas godingar som I know him so well och We are the world med Eltons Nikita. Låt nummer två är Howard Jones' Things can only get better, vilken påminner mig om studietiden i Göteborg, eftersom det var Anna som introducerade den gode Howard för mig - han gick mig helt förbi på den tiden då det begav sig.

Många andra låtar¨på 1985 påminner också om Anna, förmodligen eftersom vi delar samma hype för "the eightytale music", som vi kallar det, hehe. På min möhippa kunde Anna inte vara med, eftersom hon bor och arbetar utomlands, men hon hade skickat en skiva med blandade låtar till mig. På den fanns bland annat Billy Idols White wedding (även den med på 1985), som jag skrattade och grät när jag fick låtlistan och hennes personliga hälsning framför mig...underbart med sådana vänner!

Jag med Anna på tråden på möhippan
.
Jag hoppas verkligen att Bönan får sådana vänner som jag har, och att hon också kommer tycka att det är underbart kul och se det stora i det lilla med att dansa till eightytale music och dricka rödvin hemma i sitt kök, med en bästis, till solen går upp. (Fast hon får vänta tills hon är 20...MINST!)

Så Anna, denna är till dig - för Things can only get better from here, baby!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar