18 jan. 2009

Helgen

Vi har verkligen haft en supermysig helg, vi tre!

I fredags gick vi på opera (La Traviata), och precis som jag trodde blev det full rulle i magen när första akten drog igång - så roligt! Efter ca 10 minuter blev det dock stilla, så jag gissar att det var uppskattat ändå, lillan låg kanske där inne och lyssnade och njöt? Hör gör hon, i alla fall, det är ett som är säkert, för det var samma action i magen efter pausen, hehe.

Och i går var jag först hos Åsa på Edge och fick nya slingor och toppade håret, innan jag gick en sväng på sta'n och shoppade på rean. Som en "riktig" mamma så handlade jag mest till lillan, istället för till mig själv (vilket var tanken). Zara har värsta rean och jag fyndade dun-overall i puderrosa och en liten ullkappa i rosa, båda två i rätt storlek för nästa vinter när lillan är omkring ett halvår. Även en liten klänning i vitt med rosa brodyr upptill och tillhörande underbyxor fick följa med hem. På Benetton köpte jag små bodies:ar i strl 56, rosa och vita, 3 för en hundring blev det på rean, ingenting ju!

Vid 14.00 mötte jag upp med Anna på Hai och åt sushi till lunch, och vid 17.00 körde vi ut till mamma och pappa för att hjälpa till med att förbereda förrätten (musslor i vitt vin och grädde, mums!). Vi stannade hela långa kvällen, slötittade på TV och pratade om allt mellan himmel och jord.

I dag har vi avrundat helgen med att äta frukost på sta'n med Danni, Henrik och Cornelia, fast det var kallt som tusan, och sen vila lite (he, he!) i ett par timmar, innan det blev Chili con carne till middag. Nu återstår bara en varm dusch, ren pyamas och att krypa ner och läsa lite. I morgon är det ny arbetsvecka, och det roligaste som står på schemat är att åka och hälsa på Fia i Svarte tisdag kväll (om hon har tid med mig mitt i renoveringen och pluggandet) och titta på ett hus med stor potential och charm (renoveringsobjekt) i Klagshamn på onsdag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar