14 jan. 2009

20+0

I dag tar vi steget in i sjätte månaden, vecka 21. Blev helt ställd när jag såg det på FL i morse. Redan??? Vart tar tiden vägen?

Sjätte månaden låter ju typ som att man är höggravid, ju! Hahaha, kanske inte riktigt, men när jag tidigare hört någon säga att den och den är i sjätte månaden så får man ju värsta bilden av en ballongmage i huvudet. Klart att min mage syns, men den är än så länge ganska så modest. I dag tänkte jag dessutom på att magen liksom följer med resten av kroppen så bra. Jag vet inte vad jag trodde innan riktigt, kanske att den var mer en egen kroppsdel. Låter säkert helt sjukt. Men man tänker ju faktiskt inte på den där kulan speciellt ofta, och särskilt inte när man är ute och går med vinterkappan på - sådana stunder kan jag nästan glömma att jag är gravid!

Magen i morse, 20+0

Men det har varit full rulle i magen vid flera tillfällen i dag på kontoret. Emellanåt tänker jag knappt på det för att jag är inne i något arbetsrelaterat, men det känns ju riktigt tydligt nu! Bästa känslan jag någonsin upplevt hittills, skulle jag tro.
.
För övrigt kan tilläggas att Tomas och jag satt efter maten och pratade om föräldraledigheten, eftersom det kom upp på mitt utvecklingssamtal med chefen tidigare på dagen. Blev att vi satte oss framför datorn och juxade med Försäkringskassans uträkningsverktyg ett tag, innan vi gav upp och anmälde oss till en informationsträff i slutet av februari. Och i morse, när jag pratade med kollegan L, kom jag till att tänka på att hon gjorde värsta uträkningarna och antagandena i Excel när hon och hennes man planerade sin föräldraledighet för snart två år sedan, och hon lovade att rota fram dem på datorn. Kanske kan man få några stalltips där?

3 kommentarer:

  1. Vilken fin mage du har :-)

    SvaraRadera
  2. Så stooor och fiiiiin magen är nu!
    Shit vad den växt på två veckor! Måste ses snart. Åker tyvärr och jobbar imorgon igen. Sover i GBG. Kommer hem fredag, men jobbar lördag och söndag igen... Babybajs på det...

    SvaraRadera
  3. Vilken söööööt liten mage!!! Lill-Sessan bara växer och växer... Blir så glad bara jag tänker på att man ska bli faster till en liten söt prinsessa!
    Och jag håller med dig, jag tror oxå hon är en snäll liten flicka som lyder sin mamma att inte göra det jobbigt resten av månaderna :)...

    SvaraRadera