2 nov. 2008

Berätta

T vill att vi väntar till på fredag med att berätta för hans mamma, Bönans farmor, att vi väntar barn. Men jag pratade med min svärmor i telefon för ett par dagar sedan, och då hon berättade om de kulinariska konster hon övat sig i inför helgens middagsbjudning, så tänkte jag att det nog är bäst om vi två berättar INNAN hon eventuellt står och lagar getostsallad, lätthalstrade pilgrimsmusslor, rosa lammfiléer och annat som en gravid absolut inte får sätta i sig!

Annars får hon inte den uppskattning hon förtjänar för sin kok-konst, och jag kommer sitta med kurrande mage och äta tillbehör. Inte skojigt när ämnesomsättningen slår nya rekord varje dag... Tycker att jag är hungrig mest hela tiden. Och får jag inte mat fort nog, så blir jag både grinig och illamående.

Så den här gråa novembersöndagen har jag bestämt ska vikas åt att ta oss till Limhamn för att berätta en glad nyhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar