11 nov. 2008

Tisdagstrött

Den här mörka, regniga novembertisdagen har släpat sig fram och jag har varit sååå trött. Trots att jag la mig redan 21.30 i går kväll, så har jag sovit som en kratta. Uppe på toaletten två gånger bl.a., och därefter var det lite illamående, lite halsbränna (eller kanske var det en kombo?), antingen för varmt eller för kallt, och Tomas som snarkade...

Sen vaknade han vid 05.30, hur pigg som helst och bestämde sig för att han sovit färdigt och skulle gå till jobbet. Galning! Innebar ju så klart att jag låg vaken och lyssnade på hur han strök skjorta, åt frukost, duschade m.m., m.m.... Slumrade sen till mellan 06 och 07, då min klocka ringde...

Enda ljuspunkten i dag var när klockan slog 11.11 (den 11/11!!!), och jag önskade en massa stenhårt. Tror det är lite extra kraft i det klockslaget en sån här dag : )

Ganska roligt var också när blivande mormor Viveca ringde från Ullared och rapporterade från mammakläder-avdelningen. Enligt henne hade de "superfräcka mammasnickarbyxor i jeans", och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta? Någon som kan tänka sig en gravid kvinna i snickarbyxor utan att samtidigt tänka på 90-talet??? Men mormor Viveca framhärdade att de var löjligt billiga, "bara 60 kr!!" Och: "De kan ju vara bra att ha när ni ska ut och gå i skogen längre fram i graviditeten!".





Moster Danni höllt på att dö när hon hörde om det. Hennes kommentar: "Låt aldrig Tomas se dig i snickarbyxor...du får komma hit och gömma dig om du ska ha dem på dig...hehe!"

11+4 i dag, och den magiska vecka 12 närmar sig sitt slut. Knappt man vågar tänka på det, eller ens säga det högt. Kommer ändå inte att slappna av förrän på 13+3 (NUPP), och fram tills dess är det hemligt att jag är gravid.

Nu ska jag släpa mig ut i köket och kolla status på potatisen jag kokar. 18.00 blir det potatismos, rödspätta och remouladesås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar