21 nov. 2008

13+0

I dag gick vi in i v 14, 13+0. Och eftersom jag numera lärt mig att använda Screenhunter, så kommer det sedvanliga urklippet från FL härunder läggas in som en bild. För större version, tryck på bildrutan (som vanligt):






Har då inte märkt av någon mörk rand ännu, och jag har ändå spanat i spegeln varje gång jag varit på toa i dag : )

Sött att bebisen i tickern här till vänster faktiskt vuxit sen v 13, den är lite, lite större den här veckan och ligger lite mer utsträckt, tycker jag. Tyckte det var tråkigt att FL skrev så lite om bebisen i den här veckan, så jag letade upp det här på minbebis.com:



En tennisboll! Det är ändå ganska stort. Inte som en badboll, men ändå stort! Nu börjar det äntligen hända grejer, även om jag faktiskt tycker att magen är mindre mot förra helgen. Är inte alls lika spänd och gasig. Känner mig riktigt slank i dag, fastän allt så klart är relativt. Ökningen på vågen går ju inte att bortse från, till exempel.

I dag köpte jag ny vinterkappa i dun. Vilket I-landsproblem jag hade med att välja mellan min vanliga storlek och storleken större (som inte alls satt snyggt under ärmarna och i ryggen), bara för att jag ev kommer få stor mage innan vintersäsongen är över. Sista februari är jag i v 28 (om allt går bra), och jag chansar på att jag inte är så superstor då samt att jag tröttnat på vinterplagg vid det laget och investerar i en övergångsjacka, storlek större. Så jag valde strl 36, trots allt. Nu håller vi tummarna för att jag får en fin, liiiten mage som passar innanför kappan : )

Vi tittade också på en annan lägenhet i dag, drygt 50 kvm större än den vi har i dag. Den ligger på A-läge i stan, har fantastiska förvaringsutrymmen (bl.a. stort dressing room i anslutning till stora sovrummet och hel, inbyggd garderobsvägg i hallen), nästa 1 meter breda fönstersmygar, bågfönster i alla rum utom köket, noll insyn, ligger på översta våningen, har det läckraste vardagsrum jag någonsin sett (minst 40 kvm stort), massagebadkar osv osv. Nackdelen är tvättstugan (som iofs är stor, fräsch och fin) som ligger i ett annat hus, över gården (som är superfin, den med! Kullerstensbelagd, murad grill och mysiga små grupper med möbler). Kommer jag inte på ngn mer nackdel. Vi har till tisdag på oss och ge svar om intresse. Vi är nummer två i kö på den, så det är ju ändå inte säkert att vi får den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar