18 nov. 2008

Mavecreme

På väg hem från jobb idag ordnade jag med ny anti-bristningscreme. Expediten på Matas log åt mina förskräckta utläggningar om propylparaben, och sa att Matas tog bort den ingrediensen i sina produkter långt innan det blev en debatt om det.











Debatt? Hur har jag kunnat missa detta? Förutom magcremen, så inhandlades även en stor flaska med vanlig bodylotion (för torrisar), även den UTAN gift, och på H&M hittade jag äntligen ett nattlinne med långa ärmar! Jippi, äntligen. Så skönt på vintern, ju.

Är gräsligt trött i dag, trodde det skulle gå över här nu snart när andra trimestern närmar sig, men än så länge håller det i sig. Förmodligen har jag kasst järnvärde, men det känns fel att ta järntillskott när man ligger på gränsen till vad som är bra, oavsett vad BM säger. 119 hade jag i värde den 21/10. Får väl se vid nästa besök hur det ser ut då och överväga om jag ska börja med Niferex eller Blutsaft ändå.

Tror för övrigt att jag ska sluta väga mig. Fick en depression i morse, då jag gått upp ytterligare nästan ett helt kilo sen innan helgen. Vad fan!?!?! Bönan lär ju inte väga mer än max 5-10 gram ytterligare sen förra veckan, så vad är det då? Så onyttigt äter jag ju faktiskt inte, och min ämnesomsättning skulle väl ha ökat med runt 25%??? I den här takten kommer jag väga mer än Tomas innan det är dags för förlossning... :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar