13 nov. 2008

11+6

Enligt all befintlig litteratur i ämnet graviditeter sker merparten av alla missfall innan vecka 12+0. Det skulle betyda att detta är den sista dagen i den osäkra perioden, och att vi från och med i morgon är på "säkra sidan", att vi klarat oss, att det faktiskt kommer att komma en underbar, efterlängtad, rosig, frisk, liten baby till oss i slutet av maj...
Men som alla som känner mig vet, så nojjar jag en massa (och med alla rätt - alla som varit med om ett MA vet vad jag talar om!), och kommer därför inte riktigt våga slappna av förrän tidigast 24/11 (13+3), då vi ska på NUPP-ultraljudet på Cura. Bara en dryg vecka kvar, och redan nu på måndag, 17/11, ska jag till UMAS för KUB-blodprovet.

Min graviditetsticker på FL säger så här i dag:

Min graviditet - BF Fre 29 maj 2009
Uträkning utgår från dagens datum: Tors 13 nov 2008.

Din graviditet startade Fre 22 aug 2008.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Fre 5 sep 2008 (ägglossningen).
Du är på dag 84 av 280. (30%).

Du är i vecka 12.
Du har gått 11 fulla veckor och 6 fulla dagar (v11+6).
Du är i 3:e kalendermånaden.
Du är i 3:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Fre 29 maj 2009
Du har 196 dagar kvar till förlossning.

30% av graviditeten avklarad. Helt sjukt! Dagarna segar sig fram när man har svårt att hålla ögonen öppna, och ändå går det så fort. Hoppas så att allt är bra där inne, vill så gärna berätta för alla här på jobbet.

För P, till exempel - stackaren som jag bad om hjälp med ett utskick i början av oktober, och som jag sen var tvungen att vägra hjälp tillbaka till då hon ville ha en massa grejer limmade (känner så där inför att andas in lim med litet foster i magen...). Kände mig så taskig när jag kom med min kassa undanflykt...

Och för M, som fick sig en avhyvling i förra veckan. Skyller på hormonerna där...

Och för C och L, som själv har små barn - nu blir jag snart en i mammaklubben!!!

Och för alla de andra, så klart. Framförallt vill jag slippa gå runt och dra in magen eller hålla papper för den, ha schalar runt mig, eller stora toppar för att det inte ska synas om eftermiddagarna. När magen kommer på riktigt vill jag kunna visa upp den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar