5 nov. 2008

10+5

I dag är jag i slutet av vecka 11, 10+5. Från och med här träder jag in på otrampade stigar. Eller kanske snarare från i morgon?

Min förra graviditet slutade på 10+5, då vi vid UL fick reda på att bebisen dött i magen på 7+6 (så egentligen var ju graviditeten över redan på 7+6, men jag trodde ju att jag var gravid längre, så...). På 10+6 skrapades jag.

Men allt jag läst om graviditeter sträcker sig bara till och med vecka 11, för därefter slutade jag så klart läsa och la undan graviditetsböckerna. Från och med nu kommer alltså allt att vara nytt och lite extra spännande.

Har varit vansinnigt trött i dag, vit som ett lakan i ansiktet och haft en mage som ser ut att husera en bebis i typ 5:e månaden. Har inte kännt ngt i magen alls, dock, och det gör mig orolig. Andra i samma vecka verkar ha en massa molvärk och/eller illamående. Jag är som sagt bara trött och glåmig. Fast brösten ömmar fortfarande, alltid något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar