28 nov. 2008

Andra trimestern - igen...

Nu visar graviditestickern på FL åter att jag är i andra trimestern, känns bra! (Hade en svart. åtsittande klänning på jobbet i dag, och fick därför en del kommentarer om bulan. Blir lika glad varje gång. Nu syns den ju från morgonen!)

Mindre bra kändes det att betala räkningarna precis, alltid ett trist kapitel... Passade på att öppna ett sparkonto samtidigt som jag var inloggad på banken, och förde över en rejäl startsumma som jag döpte till "topplån". Många sköna slantar, men någonstans, någongång måste vi börja om vi någonsin ska kunna flytta till ett hus i Malmötrakten. Som planen ser ut ska vi ha tillräckligt med pengar lagom till bebis kommer, och då räknar Tomas också med att marknaden är som mest förmånlig för köparna. Håller tummarna för att han siar rätt.

Nu ska jag bättra på sminket - glögg afterwork hos en väninna vid 18-tiden. Lättglögg smakar bläää, men förhoppningsvis finns det julmust. Är lite nervös för att berätta för de vi träffar i kväll, eftersom de är ganska ytligt bekanta (med undantag för en tjej). Funderar på att dra på mig en schal och försöka komma undan utan att berätta. Får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar