29 nov. 2008

Julpyntat

Är nyss klar med årets julpynt. Vi hade först tänkt ha julgran i år, men kom sen ihåg hur jobbigt det är, så vi struntar i det.

"Men nästa år, när vi har barn, DÅ får vi ju ha gran..."


Glöggkvällen i går var otroligt trevlig, men direkt vi steg inom dörren frågade värdinnan, högt och tydligt, om vi ville ha starkvinsglögg?

Jag: Ehhhhmmm...eh, alltså....har du julmust?

Och sen hörde jag ett glädjevrål från vardagsrummet och en glad kompis, N, som kom rusande och slängde sig om halsen på mig, eftersom hon fattade varför jag tackade nej, hehe. Sen var det ju inget att försöka dölja längre, och alla var verkligen superglada för vår skull. Så otroligt mycket glädje och värme, och snälla kommentarer vi fick...

Hoppas nu bara att allt fortfarande är bra där inne hos Bönan... Emellanåt blir man ju lite lätt paranoid, eftersom det inte känns något. Nu håller ju dessutom den sjuka tröttheten på att försvinna, och snart ska jag väl även slippa att springa på toaletten nattetid ett tag? Nåja, på tisdag ska vi på inskrivning hos min barnmorska, Anki, och då kommer vi att få lyssna på Bönans hjärtljud!

Apropå hjärtljud, så funderar jag på att önska mig en Angelsounds i julklapp. Det är en doppler för hemmabruk. Med den kan man "titta till" bebisen lite då och då, lyssna på hjärtat och hur bebis rör sig där inne. Frågan är bara om man inte totalmissbrukar den om man har en sån hemma...? Typ, sitter med den på magen HELA tiden, hehe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar