6 okt. 2008

UVI

Var på Cura på lunchen med en burk innehållandes morgonurin. Möter mammas kusin, J, i väntrummet...

J: Låt mig gissa...du är gravid!?

Jag fann mig snabbare än jag trott jag skulle göra och svarade

Jag: Nä, urinvägsinfektion...tror jag.

Och så höll jag upp min kissburk.

Extra nöjd var jag när jag efter en liten stund kom ut från min gynekologs rum med ett recept i handen. Ingen tvekan om saken, klart jag bara var där för en infektion...hehe. Fast det sista min gynekolog sa innan jag öppnade dörren ut mot väntrummet, var:

Gyn: Då ses vi om drygt två veckor, inte sant? Ha det bra!

Fick Selexid utskrivet, kunde inte kommit lägligare med tanke på att jag och chefen ska upp på tvådagarskurs i Stockholm onsdag-torsdag den här veckan. Skönt att kunna skylla på penicillin när det gäller att tacka nej till alkohol (även om jag vet att det är ok att blanda...). Jag kan ju alltid hävda att jag inte vill belasta min stackars lever i onödan, då jag faktiskt gick en Kåvepeninkur för mindre än en månad sen...

Svagt illamående mest hela tiden, men det ökar om jag inte fyller på magen, vilket resulterar i ett himla småätande. Aj, aj, aj... Ska skaffa flourtuggumin och ha en tandborste på jobbet, så att jag inte får karies bara för att jag är gravid.

Om en timme ska jag möta upp väninnan N och syster D för en skön powerwalk i Malmös parker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar