16 okt. 2008

Om en månad...

...har vi nått målet, 12+0 (om allt gått bra innan dess givetvis), och är på "säkra sidan". Om en månad är det söndagen den 16 november, och vi kan ropa ut från hustaken att vi är gravida...om vi vill.

Fast det blir nog att vi väntar tills efter KUB- och NUPP-testet, för då vet man verkligen att allt är ok efter 12+0, och kan slappna av på riktigt.

Magen är spänd som en spärrballong, särskilt om eftermiddagarna. Hårdheten i magen har börjat visas sig från i tisdags, och nu är det nog snart dags att köpa hem katrinplommon. Har gått med jeansen öppna hela dagen, och hållit i hopa dem med skärpet. Efter jobbet gick jag därför raka vägen till H&M Mama för att prova mammajeans. Syster D befann sig i provhytten intill, och visste inte att det vara mammajeans jag provade. Frågade vad hon tyckte och snurrade runt. Hon tyckte de var jättefina. Och så drog jag upp tröjan och avslöjade den sköna mjukis-gördeln som täcker magen, och hon var lika förvånad som jag att mammajeans faktiskt kan vara snygga. Underbart sköna att ha på sig var de också, så jag slog till på direkten.

Nu ropar kudden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar