18 okt. 2008

Grape tonic

Är smått galen i grape tonic, även om jag inte druckit några kopiösa mängder av det. Men det känns tryggt att veta att det står en flaska i kylen hela tiden! Men så fick jag syn på innehållsdeklarationen när jag tog ett glas nyss, och läste att den innehåller kinin.

Hmmm, det lät inte nyttigt, tänkte jag, och googlade så klart genast. Och vad hittar man? Att det är ett gift som är fosterskadande!!! Om inte vår bebis gav upp i dag pga biologiska orsaker, så lär ju jag ha hjälpt till att mörda stackaren i stället...

Nej, usch, så får jag inte tänka.

Förmodligen krävs det extrema mängder grape tonic för att ett Bönan ska ta skada av det, men jag tar det säkra före det osäkra och dricker något annat surt istället. Blir till att knata bort till Hemköp och kolla in utbudet.



Farligt gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar