30 okt. 2008

Snuvad på solresan

I dag, just i denna stund, skulle jag och Bönan strosat runt inne på Kastrups smink-shop och väntat på att få boarda flight NB 501 till Malaga (Marbella), där vi skulle spenderat nästan fem hela, varma, mysiga dygn med min man och Bönans pappa. Men icke!

Sterling, som vi skulle flyga med, kursade i går natt, så nu är det knappt ens säkert att vi får pengarna tillbaka för biljetten. Konkursen innebär även att min Brysselresa till väninnan A i december är inställd. Rackarns! Jag som tänkt berätta den glada nyheten för henne då... Nu får det antingen vänta till jul (om hon ens kommer till Sverige, då), eller så får jag gå emot mina principer och slå henne en pling och berätta per telefon.

Så, istället för att shoppa smink på Kastrup, så sitter jag med en schal runt mig och huttrar i Slågarp, framför datorn. Är hyfsat mörkrädd, och har därför installerat mig i gästrummet här tills T kommer hem, i morgon vid lunch. Längtar så efter honom.

Om en stund blir jag upphämtad av syster D, som vill ha sällskap till veterinären med Lillan, som ska få stygnen borttagna. Det är det minsta jag kan ställa upp på, efter alla hennes turer med mig till Cura...

1 kommentar: