5 okt. 2008

6+0 - Halvvägs i evigheten

6+0 i dag, och det är exakt lika många veckor kvar tills vi kan "pusta ut" och kanske börja njuta av graviditeten, istället för att nojja över den.

FL skriver så här om sjunde veckan:

Vecka 7 - 5 okt - 11 okt 2008

Kroppen: Man kan känna sig illamående pga hormonerna och ha lite molande värk i underlivet, vilket är helt normalt. Sömnen kan rubbas, ofta beroende på att man måste gå upp för att kissa.

Embryot: Embryot är nu 1 cm, handled och fingrar skapas. Händer och fötter kan urskiljas som små paddlar. Ansiktet börjar ta form och ögonen kan ses som små fördjupningar. Inne i huvudet finns det något som liknar blåsor, det ska bli hjärnan senare.


Känner just ett svagt illamående, men det tror jag beror mer på att jag ännu inte fått i mig frukost, än att jag är gravid... T sover fortfarande, helt slut efter gårdagens 18 årsfest hos kusin L. Han ägnade större delen av kvällen åt att jollra med kusinen Js lilla ettåring, helt såld. Kunde inte sluta prata om hur söt hon är i bilen på väg hem.

Ingen reagerade förresten på att jag drack Fanta och var den som körde. Js sambo, L, frågade dock om vi inte tänkte skaffa barn snart, med tanke på hur barnkär T verkar vara, och jag sa att det kommer när det kommer, att vi inte har nån brådska, vi har ju precis gift oss och vill njuta av det...hehe! Hon skulle bara veta att jag sa detta med ett embryo på knappt 1 cm i magen, samt att detta är vår andra graviditet...
Dagarna går så långsamt, riktigt sniglar sig fram. Längtar så tills vi kan berätta för kreti och pleti.

Verkar som om jag fått en urinvägsinfektion ovanpå allt det här, svider lite när jag kissar. Ska ringa Cura i morgon och be om tid för det. Lite drygt två veckor tills jag ska dit för VUL, och så länge har jag inte lust att gå omkring med UVI.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar