2 okt. 2008

Homo erectus

Dag 25 i dag, och den sista dagen som embryot i min mage simmar omkring med rak rygg (steg 11 i schemat här under). Från i morgon böjs ryggen, eftersom fram- och baksida hamnar i otakt utvecklingsmässigt - eller något i den stilen (har läst det någonstans, men hittar det inte nu, hur mycket jag än letar. Upplys mig gärna...).


Inget illamående i dag, men har märkt att jag känner av en viss aktivitet i ljumskarna. Det spänner där, och ibland kommer det som små, lätta hugg - de är över på ett blink. Hoppas det är ligamenten som töjs, och inget oroväckande.


Köpte två nya ClearBlue-tester när jag ändå var på Apoteket i dag. Testade med det ena direkt jag kom hem. Blir så glad när jag ser plusset tona fram i den lilla rutan. En liten ärta växer inuti mig - med 1 millimeters hastighet om dagen i den här veckan, vecka 6. Och så lugnar det mig att se det där plusset - allt är så bra det kan vara, jag kan inte göra mer nu. Bara vänta ut den kritiska perioden, försöka ta det lugnt, sova när kroppen vill det, äta min folsyra och varierande mat i allmänhet.







Klicka på bilden för att få se en större version


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar