13 okt. 2008

Måndagstrött

Oktobereftermiddag+måndag+gravid=sjukt trött.

Har ändå varit duktig och lagat riktig middag (Fläskpannkaka), som snart är klar. Ska ha lingon till. MASSOR av lingon. Mmmmmm.... tror faktiskt att jag är lite besatt av lingon för tillfället. I går kväll hade vi falukorv och potatismos...eftersom det passar så bra med lingon! He he!

Pratade precis med allra bästa kompisen S, som ju fortfarande inte vet om att jag befinner mig i ett välsignat tillstånd - även om jag tyckte att hon fiskade (eller är det bara graviditetsnojja?). Hur som, hon vill, som försenad födelsedagspresent, bjuda mig på halvdagsspa och lunch på Ystad Saltsjöbad, och jag tackade så klart glatt ja. Och först när vi lagt på luren slog det mig att bubbel- och bastubadande nog inte är de allra mest lämpliga aktiviteterna för någon som befinner sig i början av 8:e veckan...? Så, vad gör jag? Ringer och berättar glada nyheten så att hon genast kan avboka? Eller väntar till i morgon då hon ev. har vägarna förbi Malmö, och jag därmed har möjligheten att säga det direkt till henne, som jag vill?

Suger på den en stund! Nu är det dags för lingon!!!

Mamma Sträng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar