4 okt. 2008

Det borde vara straffbart...

...att gå och röka utomhus. Eller att överhuvudtaget stå utomhus någonstans och bolma, och förpesta luften för alla som valt att inte röka. För varför ska jag, som aldrig rökt och som allra minst NU vill dra ner onyttigheter i min hals, så att det påverkar ärtan, behöva utsättas för sånt skit??? Luktar apa gör det också, jag kväljs av lukten. Hoppas att det blir rökförbud utomhus snart, så kan alla som vill röka ihjäl sig göra det hemma i sina vardagsrum.

Har parerat rökare och hållt andan så jag nästan blev blå bara för att vi skulle ut och äta frukost på sta'n i dag. Blev god juice och macka på Redfellas Juicebar vid Hansa Compagniet. Kan nog bli en ny favorit, underbart sortiment!

I kväll fyller kusin L år. Första mötet med min släkt sen vi blev gravida, och jag ska naturligtvis köra. Övar på smarta svar på varför jag inte kan ta bara ett litet glas vin till maten...suck! Jävla alko-Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar