25 okt. 2008

Shopping med mormor

Min smått galna mamma (Bönans mormor) avslöjade i går kväll att hon ska köpa hela uppsättningen som en baby behöver, från napp till barnvagn (med rejäla hjul!), så att jag slipper släpa på tusen saker när jag hälsar på ute på landet under min mammaledighet (läs: helst varje dag!).

Jag: Men mamma, jag kommer ändå vilja rulla babyn i min Urban Jungle, som jag redan bestämt att jag ska ha...

Mamma: Jaja, det tror du bara...den funkar inte här ute på singelgrus och gräs. Det blir bra, ska du se!

Inga invändningar i världen kan hålla min mamma från att köpa barnvagn i dag, inte ens det faktum att vi ännu inte passerat det kritiska stadiet och vet om vår Böna ens vill stanna och växa till sig fram till maj...

Nu ska jag bara borsta tänderna och håret, sen ska jag möta mamma på Babyringen här i Malmö vid 10.00. Ge mig styrka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar