23 okt. 2008

Tyrolerfest

Om en liten stund ska jag och Bönan springa i väg på Tyrolerfest på jobb. Har fasat lite för det, eftersom det innebär att slingra sig i från att tacka ja till vin och annat alkoholhaltigt... Dessutom är jag fasligt trött, men äta ska jag ju ändå, så jag går dit och äter och umgås tills folk börjar få så pass roligt att de inte märker i fall jag smiter i väg, hem till min säng!

Har hälsat på kollegan J och hennes familj med lilla bebispojken i eftermiddag. Hon vet att jag är gravid, men inte de andra som var med, så vi pratade inte om det, men när vi sa hej då kramade vi om varandra och hon sa Lycka till nu... Hennes lille kille är så overkligt liten, och superfin! Det är så obegripligt hur han har kunnat skapas från två celler som smält samman och sen börjat dela sig. Hur går det i hopa? Hur kommer det sig att det kan bli så bra? Att inte mer går snett? Det är faktiskt ett mirakel.

Nu ska jag snabbt tvätta av mig och sätta lite läppglans på läpparna, sen sticker vi...jag och Bönan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar