15 okt. 2008

7+3

I vår förra graviditet var vi på VUL på 7+3. Vår lilla räka var 1,25 cm lång från huvud till rumpa och hjärtade tickade på. Lyckan stod högt i tak, mycket eftersom jag varit så rädd för MA...

I dag är vi åter på 7+3, men jag har bokat VUL först till tisdag i nästa vecka (8+2 enligt FLs beräkningar). Om allt är bra då tror jag att jag har större chans till att slappna av och njuta av graviditeten fram till nästa UL, än om jag skulle behöva gå och undra om även Bönan gett upp på 7+6, så som Räkan gjorde.

Försöker verkligen att inte tänka på det, men en dag som i dag kommer minnen fram, och...

Berättade i går kväll för min bästa vän S att jag är gravid igen, och det är jag så glad för. Hon peppade mig till att tänka positivt, räknade på statistisk sannolihet för att vara med om två MA i följd och sa saker som "...till sommaren när du har en bebis". Jag gick hem med lätta steg och kände mig mer gravid än jag gjort tidigare på hela den här graviditeten.

Kollegan J, som blev tvåbarnsmamma för en månad sedan, var och hälsade på på jobb med sitt nytillskott i dag på lunchen. Superkul att träffa henne, och att få se den lille, som ska heta Lukas. Så märkligt att föreställa sig att det var han som låg i hennes mage senast jag såg henne. Också märkligt att se henne utan mage nu. Den var ju en del av hennes utseende så länge. Hon var redan så smal och fin, hoppas det blir så enkelt att gå ner gravidkilona för mig sen också. I dag är jag så svullen i tarmarna att jag ser ut att vara flera månader gången redan, och jag undrar hur det här kommer att sluta?

I dag slog tröttheten nya rekord också. Vid 10-tiden smög jag in i ett mötesrum på jobb, ringde T och bara grät - av ren utmattning. Har inte gjort många knop i dag, har haft fullt sjå att hålla ögonen öppna och hindra mig själv från att vila huvudet på tangentbordet en liten, liten stund. Sov i nästan två timmar direkt efter jobb, och nu är jag bara lite småtrött. Men pyamasen är redan på, och om en stund ska jag släcka datorn och läsa de sista sidorna i Maj-Gull Axelssons senaste.

God natt!

Mamma Sträng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar