25 okt. 2008

Hoppsan...

...det var inte bara Bönans mormor som kom hem med en barnvagn i dag, utan även Bönans mamma...

Visade sig att Babyland rear ut Urban Jungles 08:or, och eftersom det är exakt samma färger som de kommer att ha 2009, så slog jag till på den roligaste, men ändå mest könsneutrala, färgen: plommonlila. Blir det en pojke bäddar jag med mkt ljusblått, och blir det en flicka med massa rosa. Vilket som blir fint.

Velade mellan plommon och brunt, men det kändes fasligt trist att ha en brun vagn i sommar. Om det varit en vinterbebis så ok, men på sommaren är brunt bara så fel.

Jag är fan inte klok som köper barnvagn i 10:e veckan...


Bönans vagn(ar)!

Men vaddå? Precis som om allt skulle skita sig nu bara för att jag köpt vagn? Det hade det ju gjort ändå, om det nu var menat att det skulle skita sig. Men jag har en bra känsla, det här går vägen. vet inte om det är min sjukliga trötthet, eller min extremt gasiga mage som ger mig känslan, men något är det.

Min mamma landade för övrigt en superfin Esprit duovagn för bara 2000:-! Så bebisen kommer åka ståndsmässigt när vi hälsar på ute på landet!

Några tusenlappar fattigare, och med två barnvagnar i mammas bil, bestämde jag mig för att hänga med ut på landet för att fira med god middag. På väg ut från sta'n körde vi inom Tygelsjö och hälsade på hos min kusin, T, och hennes familj. Mamma höllt på att spricka av iver att få berätta vad vi nyss inhandlat, så det blev att T fick reda på den glada nyheten. Jag vet ju att hon gått igenom samma som jag innan sitt första barn, så det kändes bra att berätta. Naturligtvis började vi gråta allihopa när jag berättat det, jag, mamma och T. Vi är så satans blödiga i vår släkt!

1 kommentar:

  1. Gud vad fiiiiiin! Blr jättebra med ljusblått eller rosa! Passar skitfint! *längtar*

    SvaraRadera