18 okt. 2008

7+6

Sista dagen i åttonde veckan, och det är lite nojjigt här hemma. På just den här dagen i graviditeten dog vår förra bebis...

Försöker att tänka positivt. Det är trots allt väldigt liten risk att en sådan sak skulle ske två gånger i rad. Försöker tänka på att jag i dag klarat av exakt 20% av en hel graviditet! En femtedel!!! Bara fyra femtedelar kvar, låter så lite. Som att bebisen är här när som helst.

Min graviditet - BF Lör 30 maj 2009

Uträkning utgår från dagens datum: Lör 18 okt 2008.

Din graviditet startade Sön 24 aug 2008.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 7 sep 2008 (ägglossningen).

Du är på dag 56 av 280. (20%).
Du är i vecka 8.
Du har gått 7 fulla veckor och 6 fulla dagar (v7+6).
Du är i 2:a kalendermånaden.
Du är i 2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Lör 30 maj 2009
Du har 224 dagar kvar till förlossning.

I kväll ska jag och T gå på bio (...............)

Hann inte skriva mer, fick en illamåendeattack på ca 5 minuter, fick springa och lägga mig på sängen och vrålade till T att han skulle ställa fönstret på vid gavel...kunde han inte se att jag behövde frisk luft??? Kanske var det ett tecken från Bönan, att allt är bra och jag inte ska oroa mig? Hoppas det!!

Jo, vi tänkte gå på bio i kväll, se Vicky Christina Barcelona av Woody Allen och sen käka ngt gott någonstans. Men nu ska jag se några avsnitt av Gossip girl. Lugn för stunden...

1 kommentar:

  1. öööeee affe! Nu vet ju jag vad du gjorde den 7:e sep! Spare me!

    SvaraRadera