31 jan. 2011

Den griniga kocken

Vendela fick bl.a. en söt, rosa Kitty-spis (från Brio) av sin mormor och morfar i julklapp, men eftersom vi var på resande fot fram tills ganska nyligen, så har den inte burits hit förrän igår kväll efter läggdags för snuttan. Jag passade på att även ta fram allt husgeråd och porslin i dockformat samt låtsas frukt och grönsaker i tyg som hon fick av både bonus-mormor Esther och av oss i julklapp. Allt stod klart och fint uppställt i biblioteket i dag när vi kom hem från dagis. Wiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! Gissa vem som var helt till sig i trasorna :-) Men dagiströttheten tog snart ut sin rätt, och det var en allt griniare kock som stod och rörde i grytorna. Till slut fick till och med "Lilla Bubben" sätta livet till och stekts på hög värme...

Till helgen ska det gallras bland leksakerna på Vennas (nytt smeknamn på sig själv!) rum, och så ska jag göra ett RIKTIGT flickrum av babyrummet. Ska lämpligt nog jobba på IKEA på lördag och tänkte då passa på att att ta med mig Leksvik bord och stolar hem när jag är klar för dagen (så att Vendela kan duka åt dockorna när hon lagat mat åt dem, hihi) och en garderob av något slag, så att mamma Sträng får mer plats i sin (där vi just nu trängs om platsen, jag och min dotter).


5 kommentarer:

  1. Stackars lilla Bubben... :(
    Sugen på hamburgare Venna?

    SvaraRadera
  2. Ja fast det gör ont i hjärtat. Ska hon ligga där själv och undra varför jag övergett henne?

    SvaraRadera
  3. Söta, goa unge, griniga kocken var det ja. Ja, herregud, hård dag på dagis och så skall man komma hem o laga mat, he, he. Bonus-mormor låter så härligt, gör gott i det ottomanska hjärtat. Pussa o krama Vendela så gott. Vi syns o hörs.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  4. Du är en härlig bonus-mormor, Èssie! Vendela har tur som har dig i närheten och som får lära känna dig! Kram

    SvaraRadera
  5. Tack Alex, det gör gott ända in i hjärteroten att få vara med er och att ha er i närheten. Pussa o krama henne så gott från mig. Vi syns o hörs.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera