1 jan. 2011

Gott nytt ar!

Typiskt, var dator verkar ha fatt solsting, for den vill plotsligt inte alls vara med. Darfor far jag tyvarr skriva ett storigt inlagg utan prickar.... Hoppas det gar bra anda! Fragetecken vet jag inte heller riktigt var de ar pa en thailandsk dator...

Ville bara snabbt beratta for nara och kara att vi har det kanoners i varmen.I morse lamnade vi Koh Lanta och begav oss med en liten farja till pytte-on Koh Ngai. Sista biten hamtades vi med longtailbat och jag skankte Skane-Anna en tacksam tanke for att hon var den som sa at mig att ha med flytvast pa resan!

Pa Koh Ngai finns inga vagar, inga bofasta, inga butiker...har finns stort sett inget mer an hav, himmel, strand, djungel och nagra fa resorter. Vi bor pa Coco Cottage och har en underbar Beach Front Bungalow med terass over ett litet vattendrag. Detta ar paradiset pa jorden, fortfarande ganska sa oforstort - ar sa glad och tacksam att jag far chansen att uppleva detta...Jag har tagit otroliga bilder har, men det verkar inte funka att lagga in bilder, kanske en sakerhetsatgard...

Vendela har lekt mkt i sanden, men badat har vi gjort pa Chateau Hill (bilder av den fantastiska poolen med varldens finaste utsikt finns pa hemsidan, se lanken), som verkar vara det enda hotellet i narheten som har pool. I morgon ska vi nog vaga oss i havet, maste bara smalta synen av alla maneterna som lag uppskoljda pa stranden forst... (personelan har har forsakrat att det ar ofarliga maneter, de branns visserligen, men man dor inte av dem som man gor av kubmaneterna...iiiiihhhh!). Vendela gjorde framsteg i dag vid barnpoolen uppe pa Chateau Hill, plaskade med foterna och stankte vatten sittandes pa kanten. SEn har hon duschat med sin mamma under bar himmel (oooooh, om jag anda kunde visa bilderna fran var bungalow!!! Fia, den har en san dar dreamy-dusch utomhus, men utan insyn, du hade alskat den!!!) utan att grata sarskilt mkt... Nu vantar jag pa att Tomas och Vendela ska komma omkladda hit till storhuset, dar reception/restaurang/bar/internethorna etc ligger.

xoxo och gott nytt ar till alla som jag kanner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar