7 jan. 2011

En dag på Lanta

Vädergudarna var med mig: vi har haft strålande sol och varit både på stranden och vid poolen hela dagen, med bara en liten paus för lunch på fashionabla The Houben. Svalt och krispigt, med en pool som ser ut att vara fylld med blod istället för vatten (röd mosaik), skön loungemusik. Påminde överhuvudtaget mycket om Hillside Su i Antalya (där vi bodde en fantastisk vecka i maj 2004), och påminde oss också brutalt om att barn INTE passar in på sådana designade hotell... Men vi fick i oss lite god lunch: jag gjorde första avsteget från min regel att bara äta Thai i Thailand och åt en Pasta Pesto och drack en iskall chardonnay till...

Just nu ser Vendela på Pippi, Tomas läser ut Kerouacs På drift ute på balkongen och jag tänker gå bort till spaet och få en coconut oil massage. Sen kanske det blir sunset drinks på resorten brevid som har infinity pool och är så nytt att det inte ens har en hemsida. Klart är i alla fall att vi kommer att äta färskt, grillat från havet - det är ortens specialitet och även ett trevligt avbrott i alla kokos och curry...

Vår balkong (en mäklare skulle nog snarare säga sjöglimt än havsutsikt, eller vad säger du, Anna?)


Vår bungalow ligger på en höjd lite ovanför havet. Många trappor blir det att
bära vagnen i....

Vår pool (inte smutsig, bara brun mosaik!) - gissa vem som älskar elefanterna på kanten???


VJ med OJ på The Houben

Mamma testar VJs fiskpinnar ;-)

1 kommentar:

  1. Hej Alex!
    Ja, kan tänka mig att elefanterna blev stor favoriter. Ser härligt ut, njut livet. Är myggorna lea, skicka hit dem vetja. Goa ungen, pussa henne så gott från mig.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera