19 jan. 2011

Tillsammans är vi starka(re)!

Nu har Sophie, min fina lilla svägerska, startat sin blogg, Tillsammans är vi starkare, och därmed kan jag berätta om det som varit så jobbigt att ta in: Sophie har diagnostiserats med bröstcancer. Jag går inte in på detaljer, de beskriver hon själv i sin blogg, som hon startat just för att kunna berätta för de som undrar och för att kunna bearbeta alla tankar som virvlar och far...

Det är så jobbigt att vara vid sidan av detta, man känner sig så maktlös och vill så gärna GÖRA något, men det är så mycket väntan på besked, ovisshet och frågetecken. Och om jag tycker det är jobbigt att vänta på besked och sväva i ovisshet, så kan jag ju knappt föreställa mig hur det känns för Sophie.

Blir så arg också. Sophie är hälsan själv, röker inte, tränar och är en av få människor jag vet som är snygg utan smink (just för att hon är så jäkla fräsch i sig själv!). Varför hon? Det måste ha blivit ett fel någonstans...

Och det felet ska vi rätta till, fortare än fort!!!

xoxo


Sophie med Vendela på julafton 2010

Sophie med sin lille Julian

1 kommentar: