8 jan. 2011

En perfekt sommardag mitt i vintern!

I dag har vi haft en perfekt sommardag mitt i vintern! Himmeln har varit djupblå med fjäderlätta moln, det har iofs varit varmare än det ofast blir hemma i palmernas stad, men det är ju bara positivt :-) Förmiddagen spenderade vi vid poolen, där Vendela plötsligt övervann sin vattenskräck. Först satte hon sig på kanten och plaskade med fötterna (vi låtsades som ingenting men mimade HURRA! och gjorde tummen upp bakom hennes rygg, hehe), och plötsligt så gick hon på första trappsteget i poolen, där vattnet når ungefär till hennes knän (fortfarande låtsades vi som ingenting, men nu dansade jag segerdans bakom hennes rygg och Tomas, som tlmodigt kämpat med henne, log stort!) och sen plötsligt ville hon "bomma pappa", som var i barnpoolen, och så badade hon där tillsammans m T!!! Wiiiiiiiiii! Och sen hade vi så klart svårt att locka upp henne ur vattnet när det var dags för lunch, hehe....

Efter lunchen begav sig V o T i väg för att vara med om elefantsafari, och jag gick till stranden (jag stödjer inte elefantslaveri+de luktar säkert vidrigt+solen sken+jag behövde lite egen tid....). Jag solade, badade och läste i Fay Weldons En styvmors dagbok  i en dryg timme, och sen fick jag en aloe vera massage alldeles vid stranden. När jag kom tillbaka till bungalowen på bestämd tid (16.30) var V o T redan här, de hade fått ända tillbaka direkt eftersom V skrek i högan sky när hon såg elefanterna (vilket jag varnat för...). Så det blev inget elefantridande eller djungelpromenerande för deras del, men mamma Sträng fick en lyxig eftermiddag på egen hand!!!

Nu är lillan nyduschad och har fått välling. Hon tittar på Pippi medan jag skriver och T duschar. Om en stund ska hon nattas i vagnen och vi ska gå ut och äta - sista måltiden på Lanta! I morgon kl 7 åker vi härifrån. Vi har bestämt oss för att strunta i båt ( vi hade en mardrömsfärd över från Koh Ngai!) och tar minibuss till Ao Nang (framme kl 10.00), där vi tänkt vara i två-tre nätter. Inget hotell bokat ännu, men det lutar åt antingen Red Ginger Chic Resort eller Ananta Burin.... (vilket tycker ni vi ska ta??? Svåååårt att bestämma mig!) Men spännande är det att inte evta vart vi ska sova i morgon natt! Förhoppningsvis blir det äntligen lite shopping i alla fall, nu när vi ska till civilisationen igen!

Lite bilder från dagen måste vi också ha med, så klart:

Liten tuffing


I trappan

Fikapaus på mammas solstol

Lunch på Eyes Lanta


Det var inte bara mamma som fick spabehandling idag - VJ
bjöds på "manikyr" av tjejerna på hotellspaet ikväll!

Första manikyren

Lilla mallapan satt blickstilla och följde intresserat målandet...

Nu är naglarna vackert chockrosa!

xoxo

2 kommentarer:

  1. Hej Alex!
    Goa söta ungen, vilka härliga bilder. Pussa henne så mycket från mig. Njut livet.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. Har tittat igenom inläggen från er resa och de får mig att dröma mig bort, bort från all snö!

    SvaraRadera