19 jan. 2011

Andra säsongen

I kväll har jag förberett mig för sykursen, som startade igen i torsdags (och som jag då missade eftersom vi var bortresta). Jag har valt mönster, ritat upp och klippt ut, nålat på tyget och läst sömnadsbeskrivningen. Väntar med att klippa ut tills min "syfröken" tittat på det, blev lite osäker på trådriktningen... :-) Äääääääälskar min sykurs och funderar ganska så allvarligt på at köpa en symaskin åt mig själv i födelsedagspresent. Min syfröken förespråkar Bernina, men jag har verkligen noll koll. Blir till att läsa på och höra runt i den sykunniga omgivningen. Några tips på symaskinsfronten???

Det här ska bli två omlottröjor med knyband i "siden"

Pricken kör på prickigt tema i prickig klänning ,
en julklapp från Yoko och Erich - sååå söt! Tusen tack!!!
Villa Villekulla fick Vendela i julklapp av sin mamma och pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar