14 jan. 2011

Fit for flight, eller....

I dag ska vi pa aterbesok hos lakaren som vi traffat tva ganger har och se om vi kan fa ett fit for flight-intyg. Ar iofs tveksam till om jag VILL ha ett, med tanke pa hur Vendela var igar och ar idag. Som mest igar lag hennes temp pa 40.6 grader, och inatt vid 03.00 lag den pa 40.3, nu i morse pa 40.2. Kanns som att jag ger supp efter supp efter supp, men inget hjalper, febern gar upp lika snabbt igen... Och i morse ville hon inte ha macka, som vanligt vid frukosten, inte heller dricka juice eller ata noooon (melon), bara nagra bitar naaaaan (banan) slank ner innan hon tappade intresset igen. Men sen fick jag i henne 250 ml valling...alltid ngt.

Nu ar min stund vid poolen snart slut, dax att byta av Tomas, som ser pa Madagaskar 2 med prinsessan inne pa hotellrummet....

Kramkram

6 kommentarer:

  1. Hej Alex!
    Hoppas att ni får ett fit for flight intyg.
    Ang febern, har du både Alvedon och Ipren suppar med dig? För du kan ge en av varje samtidigt och sen hålla på timmarna på respektive läkemedel, detta brukar få ner febern effektivt.
    Hoppas att prinsessan snart är kry igen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. av 1177 fick jag rådet att ge varannan ipren, varannan panodil, och därmed en sup var tredje timme. ungefär som du skrev, pernilla, men inte båda samtidigt. då håller man febern på en jämn, låg nivå.

    SvaraRadera
  3. Åh, fy så drygt!
    Håller alla tummarna för er!
    Lycka Till!
    Kram från oss i ÖG <3

    SvaraRadera
  4. Hej. Typiskt att hon ska bli dålig när ni är på semester. Jag läser Kartin Z blogg och hennes Ringo fick oxå vattenkoppor när de var i Thailand över nyår. Undra om det ligger i luften.
    Hoppas att ni fått komma hem och att hon snart blir sig själv igen. Kram

    SvaraRadera
  5. Hur gick det? Får ni åka hem? Kram

    SvaraRadera
  6. Nu ska jag kasta min mobil!!!! Har gått in varje dag för att kolla om du uppdaterat bloggen via min mobil, men den har inte visat någon uppdatering sen den 29/12!!! Går in på datan och ser att jag har missat en hel uppsjö av underbara bilder och massa läsning!!
    Håller tummarna att Vendela är frisk och att ni e på väg hem (eller kanske redan hemma...)
    Kramar

    SvaraRadera