24 jan. 2011

Gräset grönare i Vellinge?

I dag fick jag och Vendela den här kommentaren i bloggen:


Anonym, så klart....

Men nu måste ni hjälpa mig och Vendela, kära läsare, och tolka vad Anonym menar, för vi förstår inte riktigt.  Tror ni att Anonym...

a) helt enkelt inte vet att Trelleborg kallas palmernas stad i folkmun?
b) tror att jag och Vendela skäms över att bo i Trelleborg?
c) vill framhäva att han/hon själv bor i Vellinge (och vidare alltså tycker att detta skulle vara finare än att bo i Trelleborg?)
eller bara är
d) som i dum?

Nu kör vi en omröstning här, heja heja - vill veta vad ni tror!!!

Och när vi ändå kör handuppräckning: vilka röstar för att man antingen skickar inlägg med namn, eller helt enkelt bara låter bli?

From now on publiceras bara signerade kommentarer, sånt här orkar jag inte lägga mer energi på...

xoxo från palmernas stad, där tånglukten fläktar friskt söderifrån och vi har en snygg sjöorm på torget (så det är så!) ;-)

20 kommentarer:

  1. Hehe! D som i Bitch tror jag ;-)
    Eller D som i Avundsjuk?
    Eller varför inte H som i Hora?

    Är jag för hård nu?
    Uuuuh, jag får ALDRIG några spännande kommentarer från den där "Anonym".
    Varför gillar ALLA mig?

    Puss

    SvaraRadera
  2. Hmmm, intressant - det kan vara vilken av de svaren som helst, Danni. Bra att ni läsare kommer med fler förslag, förresten, för vi är som sagt helt förvirrade, jag och VJ!!!

    Med så många läsare som vi har bör åtminstone ca 1% vara missunsamma, avundsjuka och felinformerade människor som dessutom inte vågar stå för sina åsikter ;-)

    Men fortsätt att gissa, kära läsare!!!!! Ni är många - så jag vill ha MÅNGA gissningar här!

    SvaraRadera
  3. Anna Book sjöng ju abc, skulle kanske lägga till d också, he, he.
    Inget att lägga energi på, finns alltid såna människor. Pussa o krama Vendela så mycket från mig, vi syns o hörs.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  4. Hahaha...jooo Vellinge är verkligen ett mecka..jag menar så jeffla bra vi har det här..klart du skämms över att bo i Trelle Alex..haha..förlåt sitter här och fnittrar för mig själv..C kanske coocooo???? =)
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Lite nyfiken, hur många läsare (unika besökare) har du? :-)

    Bitch och Avundsjuk kan jag hålla med om. Å andra sidan är vi väl alla det lite till mans ;-) Men vissa på ett mindre bra sätt, uppenbarligen ;-)
    Tycker bara kommentaren är allmänt konstig, fattar inte riktigt sammanhanget...
    Kanske D som i ordblind...? (Tillsammans med ovanstående) ;-)

    SvaraRadera
  6. Hmm, konstig människa... Får man inte bo vart man vill utan att få kommentarer om det oxå?

    Kanske b som i blåst?

    Eftersom jag inte har samma fantasi som Danni ( by the way, du är alltid värst Danni ;) ) så har jag inte fler förslag till en urdum kommentar utan namn, men jag håller med dig, sånt här tar på energi & sånt klarar man sig utan. Kram till er...

    SvaraRadera
  7. Hahahaha
    Förstår heller inte vad anonym menar. Men jag gissar på att det är en mix av alla alternativen!!
    Tror att denna otroligt dumma kommentar (D) kommer från en som inte vet att Trelleborg kallas palmernas stad (A) och själv bor i Vellinge och tror att det är mycket finare (C) Därmed hade denna anonym skämts över att bo i Trelleborg! (B)
    Men om det är så denna anonym menar, så undrar varför Vellinge skulle vara så fint?
    Och så undrar jag varför det skulle vara dyrare att bo i Vellinge? Beror inte det på hur stort hus man har, nytt/gammalt hus osv. Anonym kasnke bor i ett litet radhus i Vellinge medans nån annan bor i ett slott i Trelleborg! Vad vet anonym vad man har råd med!!

    SvaraRadera
  8. Vilka kreativa läsare jag har, heja heja!!! Mera, mera!!! Jag gillar det jag läser. ;-)

    (Jenny: Mellan 200-300 unika besök per dag har vi, beroende på hur flitiga vi är med inlägg dagarna före, heeeelt galet, för så många känner jag verkligen inte!)

    SvaraRadera
  9. Annelie: Du är klok som en bok! Och så bor du ju också i palmstadskommunen ;-) Almost by the sea, hehe. Kram

    SvaraRadera
  10. Ja, nu blir vi ju alldrig äkta Trelleborgare, eftersom vi är från Vellinge från början. Inte inflyttade utbölingar, som dessutom är uppkomlingar utan infödda Vellingebor, minst 4 generationer tillbaka....hm detta luktar skunk. Kan vara V som i Vera Velour, trodde inte det fanns nåt dummare än( det) men det gör det nog ,trots allt haha , tycker det är coolt att nån är så avundsjuk på oss här i Fanstastiska Palmernas Stad. Puss från moommoo i idylliska Trelleborg <3

    SvaraRadera
  11. Vellinge där friheten är större o alla rikare, mångkulturelt (stavas det så)har det också blivit här :)

    SvaraRadera
  12. Jag tror personen blandar ihop Vellinge och Trelleborg. Palmernas stad låter ju vackert så de måste ju ha menat Vellinge och inte tångruskstaden hahaha!
    jag väntar med stoooor spänning att anonym svarar och förklarar sig.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  13. Mamma: Du har allt ett horn i sidan till Vera Velour, hahahaha.

    Jimmy: Ja, det skulle väl vara den där friheten jag är lite avis på då...hehe ;-)

    Camilla: Me tooooo! Men den förklaringen lär jag väl få vänta länge på. Men OJ vad läsarantalet stack i höjden här ikväll, så jag får väl passa på och tacka Anonym för det åtminstone ;-)

    SvaraRadera
  14. Vilken jävla onödig komentar!!
    Varför liksom?!
    Jo du, Hon/han e sjukt avundsjuk på dig!
    Japp, så måste det vara!

    SvaraRadera
  15. vet ej om min komentar kom med??

    Men vilken jävla onödig komentar!
    Varför liksom?!
    Jo, för hon/han e fett avundsjuk på dig!
    Japp, så måste det vara!!!

    SvaraRadera
  16. Jisses vilken brud! Att ens skriva något man inte vågar stå för. Vellinge var det du kom från va anomnym? Då antar jag att du är en avundsjuk jävel som fick barn i 9an, är fet och ful, manen länmade dig o du sitter i ett radhus på trangränd, fick aldrig gjort de du ville med
    Ditt liv, fastnade i lilla Vellinge o nu stör du dig på folk som har det bättre än dig? Hörde jag AVUNDSJUK? Eller vart de pinsam? Haha Vellinge? Har inte ni tom utläningar nu för tiden? Så à som i avundsjuk eller p som i pinsam får du av mig Illa! Puss Olivia

    SvaraRadera
  17. Jadu Alex... vad säger man... störtdum!!!! Jag blir liksom stum...varför ens kommentera det??? Kanske samma konstiga människa som kommenterade om lilla vj's klädsel för länge sen, för de kan jag inte glömma! De va den sjukaste kommentar jag läst! Att lilla söta vj skulle få fel uppfattning & bli ditt o h datt för att hon alltid är så fint klädd som en docka el vad hon kallade det. Man blir både förbannad & lite till skratt...de e ju så dumt så man finner inga ord!

    Tycker det är roligt att följa din fina blogg Alex!!!

    Kram Sandra Lang!

    SvaraRadera
  18. Hahaha! Huuu...vad säger man...hahahaha! Palmstaden brukar jag skriva för att jag inte vill att alla ska veta var man bor, isåfall får de göra lite efterforskning först...haha!

    Från en gammal Höllviksbo som numera bor i Palmernas stad och stormtrivs ;)

    SvaraRadera
  19. Haha, vilken tönt som skrivit det! säkert någon som är avundsjuk på dig bara!

    SvaraRadera
  20. Hehe... Olivia slog nog huvudet på spiken där... eller Annelie? Skulle iofs kunna vara en Skanörstomte som visar solidaritet med sina vänner i de östra kommundelarna som de facto på sina platser påminner i vart fall lite om östeuropa. Jag menar Vellinge?! whuuuuuuuuuut???
    Dont be a dick, dick!

    SvaraRadera