2 feb. 2011

Jag borde...

...vikt tvätt, tömt diskmaskinen eller åtminstone plockat leksaker här ikväll. Men luften gick ur mig när Vendela somnat, jag bara satte mig och slösurfade i soffan istället. Då borde jag åtminstone dammsugit nätet efter ett roligare alternativ till Leksvikmöblerna och annat fint som jag kan använda vid Vendelas extreme room make over... Men det orkade jag inte heller. Jag läste de vanliga bloggarna och konstaterade att jag också borde uppdatera min, men det orkade jag så klart inte heller.

"Gud så deprimerande, L!", skulle en vän ha sagt (jag kan riktigt höra det!!!) om vännen kunnat se mig i mitt uttråkade tillstånd.

Ja, det var verkligen en deprimerande syn för gudarna...mamma Sträng i mysbyxor, med datorn i knäet, stirrandes ut i tomma luften, för trött för att ens scrolla fejjan, för trött för att gå och lägga sig...

Och det var DÅ jag kom på att det är tisdag, och att det på tisdagar finns nytt GG avsnitt att streama. Hallelujah!!!! Det finns en gud... Snabbt som bara den googlade jag fram en länk, tände lite ljus, hällde upp ett glas rött, kröp upp i min svängda howard och flydde verkligheten i 41 härliga minuter av självupptagenhet, glamour, flärd och Chuck.

Känns bra när man gjort något vettigt av sin fritid ;-)

NU tror jag att jag har ork nog att ta mig till sängen för att få lite skönhetssömn, innan det är dags att åter åka till bästa, roligaste jobbet och finaste kollegerna. Ja, tänka sig att jag tycker så mycket om mitt jobb att jag riktigt ser fram emot att jobba på lördag! Det är ett gott betyg åt en arbetsplats och kollegerna där!

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar