5 feb. 2011

Jobb på en lördag...

I love my job, det gör jag verkligen. Men jag blir så väldans kluven när det gäller att jobba på min fritid. Jag jobbar så klart när det behövs om kvällarna, efter att jag nattat Vendela, och det är så klart sin sak. Men idag missade jag en hel ledig dag med älsklingen eftersom jag var på IKEA och jobbade med en säljstart, och ändå är jag SÅ nöjd med dagen, för OMG vilken säljstart vi hade: så roligt att jag fick vara med om all den glädje och förväntan som våra kunder visade idag!!! Jag önskade såååå att de allihopa skulle få chansen till vars en lägenhet, men tyvärr var det ju "bara" 30 lgh som lottades ut.

När jag kom hem vid 17.00 var lillan såååå glad att se mig, hon ville inte släppa mig (jag gissar att pappa kanske jobbade mer än lekte idag, tyvärr?) och fick en smärre depression när jag tänkte ta bilen ner til OKQ8 för att hämta ut nya Nespresso-pods UTAN henne. Slutade så klart med att hon fick följa med, och nånstans på vägen råkade jag visst nämna att Dada och Kiiiila var hemma hos mooooomooo och Gotthard, så när vi sen kom åter med paketet och jag skulle ta av skorna på Venna, så bröt hon ihop totalt (the terrible twos, va?? hehe), så det var bara till att ta på skorna igen och springa bort til mina föräldrar så att Vendela och Keila fick leka ett par timmar inann läggdags. Riktigt mysigt, fick pratat massor med min syster Danni, som verkligen är Vendelas stora favorit (kan inte tolka hennes glädjetjut "Daaaaaaadaaaaaaa, hhhhhhheeeeeeeeiiiiihjjjjjjj!!!!!", på¨något annat vis!), mysa med min söta systerdotter och även få lite quality time med mina fina föräldrar.

Nu i kväll har jag och min älskling efter god mat suttit och pratat sommarplaner, renoveringsplaner och framtid medan vi väljer varannan låt på Spotify :-) Vi har hört allt från Tommy Körbergs "Fattig Bonddräng" till Lady Gagas "Bad romance" och Timbalands "Promiscous" ;-) Hahahaha, verkligen galet blandad låtlista!

I morgon ska vi göra det bästa av den fria tid som återstår av helgen, om det blir fint väder blir detmlångpromenad i bokskogen eller ner till Gislövs läge, och regnar blir det ett badhusbesök med badkrukeprinseesan! Wait for it....

xoxo

1 kommentar:

  1. Tusen tack för dina snälla kommentarer. Vad roligt att du gillar bloggen, jag hoppar väldigt mycket mellan ämnen men det är för att de bara dyker upp och jag måste skriva om det. Älskar dock barnkläder så det blir det massor av.

    Förstår att det e jobbigt att vara ifrån V jag höll på att avlida förra helgen då jag jobbade typ all Haleys vakna tid. Men vilket spännande jobb du verkar ha.

    Nu måååååååste jag sluta surfa och sova! Så jäkla svårt att slita sig. Hoppas ni får en familjemysdag imorgon!

    SvaraRadera