4 feb. 2011

En bra plats

Vi är på väg mot en bra plats. Stundtals är vi redan där...som nu ikväll, innan lillan skulle sova. Allt var precis så som man gärna vill: lugnt, varmt, ljust och skrattigt. Tomas högläste nya Busiga Bebben-böckerna, som jag köpt åt Venna i veckan, i soffan, med Vendela på magen, och jag satt bredvid och bara tog in det fina: mina älskade, alla ljusen, blommorna, brasan i kakelugnen och tjock-Elvis (alltså typ Las Vegas åren) i bakgrunden och njööööt. Bonus sen att Vendela lät sig läggas utan protest och gråt (har tyvärr haft mkt sånt annars i veckan som gått) och att blinierna som vi hade till middag blev ovanligt lyckade. Att Tomas sen somnade fem minuter in i Inception är så klart ett litet streck i räkningen, men han är förlåten - min lille arbetsmyra.


Fler sådana här kvällar åt familjen Sträng! Det behöver vi!!!


Busiga Bebben-böckerna är favoriter här hemma!


<3

Ingen tvekan om vem som är pappan, va? ;-)

Kinaögon :-) Redo för sängen!

Nu kallar kudden, i morgon blir det jobb för mamma Sträng, trots att det är lördag och jag normalt sett är en kontorsråtta. Vi säljstartar ett nytt bostadsprojekt på IKEA i Malmö i morgon, och det vill jag så klart gärna hjälpa till med!

Känner ni förresten igen tjejen längst upp till höger i annonsen (från dagens Metro Bostad)??? Jag har lånat min kollega Jessicas söte son, Colin, på bilden, som är tagen i en visningslägenhet i ett av våra flerbostadsprojekt i Landskrona. När bilden togs kunde jag aldrig i min vildaste fantasi gissa att jag ett drygt halvår senare skulle jobba med marknadsföringen av just BoKlok...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar