6 feb. 2011

21 månader

I dag blev lillan 21 månader, och vi firade det med pannkaksfrukost och present i form av Brios fina tax (och för de av er som kan tycka att det är lite vräkigt att ge sitt barn Brio-taxen i månadspresent kan jag berätta att taxen inhandlades när jag var gravid redan, och planen var att hon skulle få den i julklapp nu senast...men vi glömde bort att den stod och väntade nere i källaren, hahaha). Sen jobbade pappa Tomas hela långa dagen, medan jag och Vendela lekte med Danni och Keila. Vi gick en promenad med vagnarna, gungade (Keila bara, Vendela sov), fikade och pratade. Och sen sjöngs och dansades det en massa hemma hos moooomooo och Gotthard. Skön söndag!

I morgon är det en ny vecka, då jag bl.a. ska besöka Mumindalen tillsammans med mina kollegor - ska bli jättespännande, jag har aldrig varit där, och jag och Vendela ska på "Bebisfika" (när ska vi sluta kalla dem för bebisar???) i Skegrie på lördag! Danni försöker också ihärdigt locka med mig ut på lördag kväll, så att jag ska få träffa en av hennes mammakompisar, som också ska med ut. Men vi får se, en gång per decenium var det väl..? ;-)


Min söndagsfrukost


Jag hade svår konkurrens om blåbären...


21 månaderstjejen (vägrade att titta in i kameran,
var strängt upptagen med en bamsebok, minsann,,,)


Tax så mycket, mamma o pappa...hehe




Lillan förstod inte riktigt hur man skulle leka med vovven,
dra man den i svansen, kanske?

Fikade med moster Olivia hemma hos mormor och morfar

Keila gungade medan....

...Vendela och Herr Nilsson tog en tupplur

1 kommentar:

  1. Hej!
    Så härligt, underbara bilder. Hjärtegrattis Vendela i efterhand, pussa o krama henne så mycket från mig.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera