1 nov. 2010

Junkie

I vår släkt är det jag och (Dannis) Henrik som är tv-serie junkisar deluxe. Vi snöar in totalt och streamar det senaste så fort det bara går. Det gäller att hålla tungan rätt i mun, så att man inte avslöjar händelser i serierna när avsnitten ännu inte visats i Sverige. Som att Derek är otrogen mot Meredith i Greys....hahaha, skojade bara. Inga spoilers, här - promise! Chockade jag någon, tro?

Just nu är jag i fas med både Gossip Girl (OMG vad bra den här säsongen är!) och Greys, men har som tur är några avsnitt till godo på Vampire diaries, som tuffat till sig jmf med första säsongen. Jag vet att det egentligen är en total waste of time att följa fjortisserier (och att jag borde läsa Kafka eller ngt annat creddigt istället, hihi), men är man junkie så är man. Det är främst de snygga människorna, deras fina kläder och accessoarer som lockar. Lite real life escape...ungefär samma funktion som chic lit fyller för de som diggar det, antar jag.



Värst är det när man kommer in i en serie som läggs ner plötsligt och utan förklaring. Som 4400, What about Brian, Cashmere Maffia och Lipstick Jungle. Galet irriterande.

En annan sak som är irriterande är Englas namnval åt sina tvillingar. Eller kanske snarare en besvikelse... Jolie är ett så vackert namn (Vendela heter ju det i andranamn också), och jag hade hoppats på namn i samma stil åt tvillingarna, men nu blev det inte så. Enzo och Romeo låter som kattnamn i mina öron. Synd. Men smaken är som baken... Och det är väl tur att inte alla barn döps till Karl-William, som är det senaste fiiiiina pojknamnet jag hörde. Bindestreck, alltså...det trodde jag aldrig att jag skulle börja gilla :-) Än en gång, smaken är som baken, hihi.

Nu ska jag stänga gnällfabriken och släcka datorn. Dags att sova! Imorgon blir det en hel del möten på jobbet, och därefter Vendelas första kvartsamtal!

xo

2 kommentarer:

  1. Har du inte kollat på Mad Men, tror du skulle älska kläderna i den serien! Å ja varför la de ner 4400?? Den var ju grym!

    SvaraRadera
  2. Men Milla, hänger du inte med? MM streamas inte, utan den, How I met your mother och Lost köps på box och rå-plöjs :-) Äääääääälskar Bettys Drapers garderob, hade ett inlägg om det för inte så länge sedan. Jag skulle vilja gå klädd som Betty Draper på väg till stallet vilken dag som helst: jodphurs, skodda armbågar, stram knut/hästsvans...c'est moi!

    Ja, håller bara med, hur faaan kan man lägga ner en serie innan den fått sin upplösning??? Det borde ju varit planerat för åtminstone en säsong till av 4400!? (Som jag också har samtliga säsonger av på box, hehe) Såg på adlibris att de sista säsongerna finns på böcker, så ev. blir dte på det viset man får ta reda på slutet...
    Kramkram

    SvaraRadera