2 nov. 2010

Bulle i ugnen!

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! Ebba har en bulle i ugnen!!! Vilken Ebba? von Sydow, så klart. Ebba har länge varit lite av en husgud för mig, säljer just nu in hennes lista över basplagg till kollegorna på jobb, hihi (den är verkligen kanon att ha i väskan och fokusera på när man känner att man har liiite för mkt paljetter, kleinblått och annat svårmatchat i garderoben). Och idag har alltså Ebba outat i sin blogg att hon ska bli mamma! Så skoj. Har jag jag nämnt att jag äääääääälskar att få reda på att folk är gravida? Jag blir så otroligt glad och alldeles till mig. Extra mycket så om det är personer som står mig nära. Just nu är tre goda väninnor på smällen (hihi), och ganska tätt också. En ska få sitt första barn i slutet av april, en annan får sitt tredje i början av maj och den tredje sitt andra i mitten av juni. Så himmlans roligt att få följa dem på deras gravidresor! Längtar tills de outar officiellt så att man kan få lyckönska på riktigt och berätta för andra... Fick dessutom i helgen veta att en bekant både ska gifta sig i början av nya året och bli pappa till våren, riktigt riktigt roligt! Och så nu Ebba... Man kan inte annat än le! Och lyckönska!!!

Och till alla er där ute som kämpar och längtar efter plusset på stickan, mina tummar hålls extra hårt för er! Och speciellt hårt hålls de för en speciell vän som i dagarna väntar på ett plus efter IVF. Det är er tur nu, det hoppas jag verkligen!

xoxo

2 kommentarer:

  1. Här går vi och väntar och väntar på vårt alldelese egna lite speciella plus... Men den som väntar på något gott...

    SvaraRadera
  2. Ohhh, ja! DET är verkligen ett alldeles extra speciellt plus, minsann. Håller tummarna superduper hårt för att det snart är er tur, Pernilla. Såg i din blogg att ni har plats sex? Snart, snart! Kram

    SvaraRadera