24 nov. 2010

30...and counting down

I dag börjar nedräkningen! I år är vår advenstkalender nämligen på 30 dagar (en kalendermånad) och inte 24, för vi räknar inte ner till högtiden julafton, utan till avresedagen på julafton! Jag börjar så smått se ljuset i tunneln och det kommer verkligen göra gott att få umgås lite med solen i drygt tre veckor!!!

Vi har ett hotell kvar att boka, vi suger lite extra på den karamellen, för det är så skojigt att hotellsurfa. Jag önskar mig till Railay West och T har egentligen ingen preferens alls vad gäller geografin, men väl antalet hotellstjärnor - minst fem på sista hotellet innan hemresan, ska det vara (och jo, det finns de med fler stjärnor än fem, hehe)

Hit vill jag, och det gör mig INGENTING om jag får bo i femstjärnig beach front villa där ;-)

Apropå advenstkalender så har jag klurat på om jag ska fixa en åt Vendela, och kommit fram till att jag tror att hon är för liten för att fatta grejen och det stora i att får en present VARJE dag (lycka liksom...när man fattar!). Däremot tänkte jag att det kunde vara schysst med adventspresenter, så att hon faktiskt hinner leka lite med sina julklappar innan vi reser (dvs. tänkte packa in julklappar och ge henne på adventssöndagarna). Låter inte det som ett bra koncept?

5 kommentarer:

  1. Adventspresenter är en riktigt bra idé tycker jag. Det ger man i Danmark! Efetrsom Elias är halvdansk så får han advenstpresenter av farmor! :) (Och vi också :)

    SvaraRadera
  2. ohhhh älskar den ön...mitt favvo ställe. ni kommer älska det.

    kram Kusin kacka

    SvaraRadera
  3. Älskar Railay ett av mina favvo ställe i thailan love it!!! Ni kommer bli förälskade.

    kram kusin kacka

    SvaraRadera
  4. smart med adventspaket!

    Pulkan köpte jag på en sportbutik i Gbg, men jag har sett dem lite överallt, på Ica Maxi, sportbutiker, Ullared. Det är en vanlig babypulka från Stiga så det ska du nog kunna hitta i Trelleborg utan problem. Väldigt bra med en liten sittplats plus att det är så man kan spänna fast henne.

    SvaraRadera
  5. Hahahha, Kacka, gissar att du verkligen gick igång på Railay-inlägget :-) Det är verkligen topp tre på min önskelista på ställen att besöka, ska vara helt sagolikt! Kommer boka hotell där i helgen!!! Hörde förresten att allt är mkt bra i Barca ;-) Synd att vi inte ses på söndag, dock... Kram, sukinen <3

    Ica Maxi, it is, Milla!

    Vi skåningar är väl lite halvdanska till mans, Annelie? ;-)

    SvaraRadera