11 nov. 2010

...så mycket falskhet bor det här...

De senaste dagarna har jag hört så mycket skitsnack i första och andra hand om en f.d. bekant som tydligen inte har några egna vänner längre, men som ändå hela tiden försöker nästla sig in hos olika bekanta till mig, där hon tydligen inte är önskvärd egenligen (men där heller ingen vågar ta konflikten som följer på att säga det till henne). .. Det är egentligen himlans sorgligt, men när man känner personen ifråga kan man verkligen inte tycka synd om henne, hon har själv bäddat som hon just nu ligger...men ändå! Kan inte hjälpa att jag får kräksmak i munnen när man hör folk som säger att de inte vill umgås med henne egentligen, och som ändå träffas och fikar, skriver och kommenterar hennes foton på Facebook, kommenterar i hennes blogg etc etc...

Jag har fått mkt skit för att jag är FÖR ärlig ibland, att jag visar LITE för tydligt exakt vilket jäkla skräp jag tycker vissa är...men vad faaaan, hellre det!!! Trött på all falskhet...

Men annars har det varit en trevlig kväll, tackar som frågar :-)  Först var jag på en underbar ansiktsbehandling på Len Hud (det borde vara lag på att få en sådan en gång i månaden!!!). Sen mötte jag uppp mamma och pappa för musikquizz på Tre lyktor här i Trelle, Discotema. Hur kul som helst. Fick lite god oxfilé i magen, och ett glas rött också - mums! Träffade min "puppy love"- Stefan- där också :-) Honom var jag kär i i förskolan, minsann, hehe.

Imorgon ska bilen lämnas på service på lunchen, om bara lillan vaknar pigg och kry... Har inte själv träffat henne ikväll eftersom jag mötte upp mams o papps på Tre lyktor, men mamma, som hämtade skruttan på dagis vid 14.30, sa att hon var varm, snorig, hostig, grinig, ledsen samt tog sig ofta åt örat innan de lämnade henne. T sa att hon var riktigt kass när han nattade...Var uppe och checkade henne när jag kom hem ikväll, och då verkade allt lugnt, dock, får väl se hur hon verkar imorgon bitti. Typiskt om hon blir sjuk, jag som skröt för dagisfröknarna i måndags om hur robust och motståndskraftig hon är (en dags feber på hela dagiskarriärstiden, bara...inte illa!).....

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar