18 nov. 2010

Magkänsla

Tack för alla kloka svar angående dagisångesten. Precis som någon skrev är den där berömda magkänslan det bästa att gå efter, och Lotta väger helt klart tyngre (inte bokstavligt talat då) än kocken, liksom tryggheten/förtroendet för samtliga i personalen väger upp för avsaknaden av en riktig gård. Vendela stannar på nuvarande förskolan. Tror jag bestämde mig för det redan i morse, egentligen, men det är skönt att höra andras åsikter också. Som det där med att en stor gård inte bara är av godo (som en läsare skrev: det är svårare att hålla koll på barnen på en stor gård!), jag har ju helt snöat in på att det bara är positivt och helt struntat i att vrida på myntet...

Nu är jag nyss hemkommen från sykursen. Blir till att smita in om Gunilla i sybutiken och/eller be att få komma hem till sykunniga väninnan Sanna (hon har ett dreamy syrum!) så att jag kan få den klar. Maskin kan jag nog låna av mamma, just nu syr jag mest hederliga raksömmar, och det lilla som ska overlockas kan jag vänta med till nästa torsdag. Vill ha hunnit så långt att det bara är uppläggning och dragkedja kvar att sy i, så att Vendelas julklänning blir klar nästa gång!

Nu ska jag packa väskan. Efter jobb imorgon skuttar jag bara ca 100 meter bort till Danni för att där svida om till Gaga-stass, svepa ett snabbt glas bubbel eller ngt, och sen åka till Arenan för att se Lady Gaga!!!! Wiiiiiiiiiii! Så roligt vi ska ha!!! Efteråt blir det "mellanfest" hos Danni, drinkar och musik, trevliga människor (jag, Danni, Titti, Soheil, Pontus, Lisa, Sanna och Sannas kompis! Och säkert fler som vi träffar där). Därefter vidare till Koi, där Gaga ska ha sin officiella efterfest. Vi har mutat en viss Henrik till att fixa ett drinkbord nära Gagas....

Xoxo

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir jag tror du har gjort helt rätt val.

    SvaraRadera