29 nov. 2010

MVG!

Måste få skryta lite över yngsta systern, Cornelia, som fick MVG för sitt arbete i engelska idag!!! Arbetet är en fotopresentation om henne och hennes närmsta - jag blev helt bölig när jag såg den första gången!


Här hemma har vi haft bakslag vad gäller tillfrisknandet för VJs del... Hon vaknade hyfsat pigg, men för säkerhets skull och med tanke på 48-timmars regeln på dagis (måste gå minst 48 timmar från sista kräkning/diarré innan man får komma tillbaka till dagis) beslutade jag att behålla henne hemma. Planen var att jag skulle VAB:a en halv dag och sedan lämna lillan hos mamma vid lunch, så att jag kunde arbeta på eftermiddagen. Men se, vid 10.00 sket lillan ner fina, guldiga mysoutfiten och visade sig ha 38.2 i feber. Jag ringde BVC och de gillade inte alls att VJ varit dålig med både kräkningar, diarré och feber sen i onsdags, så nu ska vi avvakta natten och ta tempen i morgon bitt - är det ft hög feber då, så kan dte nog tyvärr bli tal om inläggning med dropp... Läskigt! Har trugat massvis med dricka ikväll, fått i henne ca 1-1,5 dl dryck, en smoothie och 110 ml mild 6 månadersvälling (som jag hoppas, hoppas hon får behålla!), och strax innan läggdags fick hon en supp i rumpan - OMG vad varm hon var, över 39 grader i feber och helt väck :-(

Håll tummarna för att hon sover bort allt eländet i natt!!!

xoxo

7 kommentarer:

  1. Hej Alex!
    Håller alla tummar o tår att Vendela mår bättre imorgon. Stackars lilla tuttan, ge henne en stor kram o puss från mig.
    Essie

    SvaraRadera
  2. Tack, Essie - du är för go! Vi ses snart! Kram

    SvaraRadera
  3. Usch då..krya på lilla prinsessan!!
    Kram Emelie

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att hon återhämtar sig själv, så ni slipper bli inlagda för o få dropp? Har du kollat om hon tagit av sina vätskereserver? (Kläm o tryck i huden om den flexar tillbaka direkt är det ingen fara - om det blir hålor/huden tar tid på sig att återgå till sitt normala utseende är hon uttorkad. Förstår du hur jag menar? De gjorde nämligen så på Alvar när vi var på akuten.)Kram

    SvaraRadera
  5. Annelie: Förstår precis, de kollad epå VC i dag, men det var ingen fara. Problemet med små barn är ju att dte där kan ändras så snabbt, kan gå på ett par timmar. Läskigt!!! Tänker på vad 17 man gör om ngt sånt här händer i djungeln i Thailand... Kram

    SvaraRadera
  6. Usch ja... Hemska tanke!! Man är lyckligt lottad med sjukvården i sverige! Vad skönt att hon inte kräks mer iaf! Tror att hon o Alvar drabbats av exakt samma virus, så jag vet precis vad du går igenom! Krya på henne! Kram

    SvaraRadera
  7. Mmm, tänkte å det när hon både kräktes och hade diarré och feber, att det var precis så som Alvar hade då när ni skolade in honom på dagis!

    SvaraRadera