2 dec. 2008

Tankar om tid

Nyss, på tåget från Svarte, tänkte jag på tid ur olika aspekter. För lite mer än ett år sedan slutade jag med p-piller (16/11), och för ganska exakt ett år sedan hade jag min första ägglossning (kanske, eller kanske inte) efter pillerstoppet.

Och just i dag, på dagen, är det exakt ett halvår till vår prins/prinsessa beräknas komma till världen, 2/6 2009.

Ett och ett halvt år, lite drygt, kommer det alltså ta, från öppning av babyverkstad, till färdigbakat barn. Och då har vi ändå haft relativt lätt för att bli gravida. Ok, missfallet försenade det hela. Egenligen skulle vi ju haft bebis redan nu på fredag, alltså ganska exakt ett år efter p-pillerstopp. Men livet ville annorlunda, och nu blir det en sommarbebis, istället för vinterbebis.

Om två år har jag en 1,5 åring, som just lär sig sätta i hop olika ord till tvåstaviga meningar, som Linas lilla flicka. Hon sa i går, för första gången två ord tillsammans:

- Titta här...

Ser så mycket fram emot tiden som kommer! Ska bara försöka att inte glömma nuet på vägen. Det är ju NU jag är i andra trimestern, och ska må som allra bäst och njuta som mest.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar